Tematyka

Tytuł naszego projektu brzmi „Jak zdrowa jest Europa?” i trwać będzie przez dwa lata.

Pierwszy rok naszej współpracy dotyczy hasła "Zdrowe dzieci są szczęśliwymi dziećmi." Skupia się na propagowaniu i monitorowaniu zdrowego odżywiania i zdrowego trybu życia. Szkoły będą obserwować różnice i sposoby odżywiania w Europie, biorąc pod uwagę potrzebę zrównoważonej diety oraz metody spędzania wolnego czasu, uprawianie sportu .
Rok drugi: będzie miał charakter ekologiczny , a jego hasło to: "Jak zdrowe jest nasze środowisko?" Szkoły porównują świadomość uczniów i ich rodziców w zakresie troski o środowisko naturalne. Zapoznają i zachęcają wszystkich do podejmowania różnych działań służących ochronie środowiska.


Projekt obejmuje wiele dziedzin nauczania, w tym:

- w-f

-historia

- j.polski
- przyroda
- plastyka
- technika
- j. angielski
- informatyka

Cele

Ogólne cele projektu to zrozumieć i porównać działania edukacyjne w krajach Europy patrząc na zdrowie i dobre samopoczucie dzieci oraz przyjrzeć się, jak w krajach Europy promuje się troskę o środowisko. Mamy nadzieję, że temat zdrowia i dobrego samopoczucia będzie potraktowany w sposób nowy i bardziej twórczy. Celem jest również zwiększenie udziału uczniów poprzez zachęcanie ich do wzięcia odpowiedzialności za projekt angażowanie ich w planowanie, monitorowanie i ocenę. Projekt ten odnosi się do kluczowych priorytetów narodowych wszystkich instytucji partnerskich biorących udział w projekcie.

Dzieci nasze wiedzą, że muszą być zdrowe, jednak czasami to nie wystarcza do podejmowania działań i faktycznego prowadzenia zdrowego trybu życia. Mamy nadzieję, że wszystkie działania na rzecz wspólnego tematu, będą promowały potrzebę ochrony zdrowia w innym świetle i pokazywały dzieciom, w jaki sposób można wychować je na zdrowych obywateli. Wiąże się z tym pojęcie zdrowego środowiska, co oznacza, że dzieci uczą się dbać o świat, w którym żyją i jak chronić go dla przyszłych pokoleń.

Projekt daje wszystkim uczestnikom narzędzia do zdobywania nowej wiedzy, modernizacji i pozyskania nowych kompetencji, zwłaszcza cyfrowych. Uczniowie będą pokazywać swoje umiejętności twórcze poprzez fotografię cyfrową, wideo, e-portfolio, wiki i Skype. Komunikacja i współpraca będzie się odbywać za pomocą eTwinning i Frontera ( bezpieczny wspólny obszar, do którego uczniowie będą mieć dostęp), Skype Microsoft Live Meeting, a na końcu stworzenie wspólnej strony internetowej projektu.

środa, 12 października 2011

Europejski Dzień Dziedzictwa - wycieczka do Prania. European Heritage Day - the trip to Pranie










23 maja 2011 roku w ramach Europejskiego Dnia Dziedzictwa uczniowie klas 4 naszej szkoły uczestniczyli w wycieczce do Leśniczówki Pranie, w której przez wiele lat tworzył polski poeta XX wieku Konstanty Ildefons Gałczyński. Dziś wieszcz jest patronem naszej szkoły. Dzieci zwiedziły w towarzystwie przewodnika turystycznego muzeum mieszczące się w leśniczówce, poznały miejsce gdzie powstawały najwybitniejsze dzieła poety między innymi: Kronika Olsztyńska, Wit Stwosz, Niobe, Ezop świeżo malowany, cykl Pieśni. W amfiteatrze przy leśniczówce został przeprowadzony wśród uczniów konkurs „Czytamy poezję Mistrza Konstantego”. Jury, w skład którego weszli poeta Wojciech Kass, Dyrektor szkoły Hanna Baszyńska, opiekun wycieczki siostra Mariola Opalińska po burzliwych obradach postanowiło nagrodzić 3 uczniów: Martynę Oskierko, Katarzynę Chudy, Justynę Liderlin.

Wszyscy uczestnicy wycieczki wrócili radośni i zadowoleni. W pamięci na zawsze pozostaną im wspomnienia przeżytych chwil z duchem Mistrza Konstantego i obrazem pięknej przyrody Pojezierza Mazurskiego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz